28 de novembre del 2012

RECEPTA: OLLA D'ESTIU


OLLA D’ESTIU (O DE CARABASSA VERDA) (Valencià)

Un carabassó (o carabassa verda), fesols, bajoques, creïlles, cebes, ossos de porc, cansalada blanca fresca, botifarres de ceba, mitja poteta de porc, oli, sal, safrà i pebre roig.

Es posen en una cassola, amb aigua fresca, el ossos, la cansalada, la poteta i els fesols (que si són secs s’hauran deixat en remull des de la nit anterior). Quan tot estiga a punt de coure, es tallen a trossets les bajoques, el carabassó i les creïlles, i es mescla tot a bullir. A banda, es fa un sofregit amb la ceba ben talladeta i el pebre roig i s’incorpora a la cassola, deixant que coga a poquet foc. S’afegeix el safrà i la sal al vostre gust, i finalment la botifarra. Si ve de gust també es pot afegir una miqueta d’arròs.



OLLA DE VERANO (O DE CALABACÍN) (Castellano)

Un calabacín, alubias, judías verdes, patatas, cebollas, huesos de cerdo, tocino fresco, morcillas de cebolla, media pata de cerdo, aceite, sal, azafrán y pimentón.

Se ponen en una cazuela, con agua fresca, los huesos, el tocino, la pata y las alubias (que si son secas se tienen que dejar en remojo desde la noche anterior). Cuando todo esté a punto de cocer, se cortan a trozos las judías verdes, el calabacín y las patatas, se deja que hierva todo. A parte, se hace un sofrito con cebolla bien cortada y el pimentón y se añaden a la cazuela, dejándolo cocer a fuego lento. Añadimos el azafrán y la sal a gusto y finalmente la morcilla. Cuando apetezca, también se le puede añadir un poco de arroz.