7 d’octubre del 2014

RECEPTA: PILOTES DE NADAL

PILOTES DE NADAL (Valencià)

Una fogassa de pa de quilo, 750 grams de carn de porc picada, 100 grams de cansalada, 100 grams de pinyons, tres ous, llet (o sang de pollastre acabat de matar), canella, nou moscada, julivert i herba-sana.

El pa, que haurem deixat que es fera eixut tres o quatre dies, es buida de la molla i la tarllarem per mesclar-la després amb la canella, mitja nou, el julivert tallat finalment, l’herba-sana i un pessiguet de sal. Afegirem un poquet de llet (o de sang de pollastre) i ho pastem procurant que no quede massa moll. En la paella derretirem la cansalada (es pot emprar tambié mantega de porc) i se sofregeixen els pinyons i la carn picada. Destriem els rovells dels ous i els afegim a la carn fregida fent una pasta. Es baten les clares i, mesclant la pasta de la carn amb la de pa, es van fent pilotes que mullarem en les clares batudes i deixarem en una safata perquè vagen assecant-se una miqueta a l’aire. Aquestes pilotes es diuen de Nadal perquè es costum afegir-les a l’arròs d’aquest dia, però són també molt bones amb un caldo de carn.


PELOTAS DE NAVIDAD (Castellano)

Una hogaza de pan de kilo, 750 gramos de carne picada de cerdo, 100 gramos de tocino, 100 gramos de piñones, tres huevos, leche (o sangre de pollo acabado de matar), canela, nuez moscada, perejil y hierbabuena.

El pan, que tendremos que haber dejado que se hiciera duros tres o cuatro días, se vacía de la miga y la rallamos para mezclarla después con la canela, media nuez, el perejil cortado finamente, la hierbabuena y un pellizco de sal. Añadiremos un poco de leche (o sangre de pollo) y lo amasamos procurando que no quede demasiado blando. En la sartén derretiremos el tocino (se puede asar también manteca de cerdo) y se sofríen los piñones y la carne picada. Separamos las yemas de los huevos y les añadimos la carne frita, haciendo una pasta. Se baten las claras y, mezclando la pasta de la cerne con el pan, se van haciendo pelotas que mojaremos en las claras batidas y las dejaremos en una bandeja para que se sequen un poco en el aire. Estas pelotas se laman de Navidad porque es costumbre añadirlas al arroz ese día, pero están también muy buenas con un caldo de carne.