28 d’octubre del 2013

RECEPTA: ARRÒS AL FORN


ARRÒS AL FORN (Valencià)

Mig quilo d’arròs, 200 grams de cigrons, 200 grams de botifarra de ceba, 150 grams de costella de porc, 2 mitjanes, 2 tomaques madures, un litre d’aigua, 125 dl d’oli, safrà, sal i una cabeça d’alls.

En una cassola de fang, que siga plana i amb les vores altes, es posa l’arròs, les creïlles pelades i tallades en rondanxes; les tomaques tallades per la meitat, la costella de porc a trossos, la sal, el safrà i els cigrons (que ja haurem deixat en remull el dia anterior). A banda, en una paella, posarem l’oli, les botifarres, els alls, donant-los unes voltetes, i s’afegeixen a la cassola, a més de l’aigua i tastant-lo de sal. Es fica la cssola al forn fins que l’arròs estiga cuit i desaparega tot el caldo. Estarà al seu punt quan es quede torrat per damunt.


ARROZ AL HORNO (Castellano)

Medio quilo d arroz, 200 gramos de garbanzos, 200 gramos de morcilla de cebolla, 150 gramos de costilla de cerdo, 2 patatas medianas, 2 tomates maduros, un litro de agua, 125 dl de aceite, azafrán, sal y una cabeza de ajos.

En una cazuela de barro, que sea plana con los bordes altos, se pone el arroz, las patatas peladas y cortadas en rodajas; los tomates cortados por la mitad, la costilla de cerdo a trozos, la sal, el azafrán y los garbanzos (que ya habremos dejado en remojo el día anterior). A parte, en una sartén, pondremos aceite, las morcillas, los ajos, dándoles unas vueltas y se añaden a la cazuela, además de agua y probándolo de sal. Se mete la cazuela en el horno hasta que el arroz esté cocido y desaparezca todo el caldo. Estará en su punto cuando esté tostado por encima.